PF 2020. Rok plný inspirace.

V roce 2013 jsem natočila svoje první PF video. Málem se z toho stala tradice, kdybych dva roky nevynechala. První dvě videa jsem brala s větším nadhledem, ale 2015 jsem nastoupila na filmařskou vysokou školu... V té době jsem měla pocit, že by PF video mělo být perfektní. Řemeslně perfektní. Dokonale nasvícený, natočený... Nevím, co všechno se mi tehdy honilo hlavou, ale v roce 2015 jsem nic nenatočila. K PF 2017 mě „dokopal“ a podpořil FAB, když jsem mu ty předchozí tvorbu ukazovala a žádala o kritiku. PF 2019 taky nevzniklo, a to mi na tom štve nejvíc. „Běžný“ divák si neuvědomuje, jak moc je náročný něco natočit. Ještě si k tomu přidejte dítě (nejtěžší je natáčet s dětmi a se zvířaty) a to, že točíte sám. Každý rok si slibuji, že novoroční video natočím s předstihem. S měsíčním předstihem třeba, abych měla čas to v klidu zrealizovat. Ne, každý rok točím mezi svátky, sama. Občas mi pomůže rodina (abych jim nekřivdila), ale ta nemá s filmováním zkušenosti, takže od nich nepřichází pomoc, jakou bych potřebovala. Samík do toho dělá scény, že nebude hrát... já jsem na něj podrážděná, protože neposlouchá a já mám sama co dělat se sebou (s kamerou a dalšími věcmi). Řvu na něj, že se musí usmívat. On se logicky neusmívá...

Letošní PF 2020 jsem nakonec naštěstí natočila, protože mi přišlo škoda tuhle „tradici“, která není opravdovou tradicí, protože jsem ji bohužel dvakrát porušila. Video vyjadřuje několik určitých věcí, ale je i na každým, co si v tom videu najde.
Napíšu vám pár věcí, které jsem tímto PF chtěla říct:
  • moje kreativita v poslední době nebyla taková, jakou bych si představovala. V posledních letech jsem si procházela syndromem vyhoření. Měla jsem pár záblesků, kdy jsem se z toho probrala, ale pak jsem do něho zase spadla. Letos jsem se s ním zase potýkala. Hledala samu sebe... A nebyla jsem moc kreativní...
  • odráží se v něm mé myšlenky z předchozích PF videí
  • rok 2020 bude o seberealizaci
Černobílý není kvůli poselství, ani kvůli nějakýmu hlubšímu smyslu (ten v tom nehledejte). Důvod je totiž jednoduchý - jsem totiž „velký kameraman“, takže mi barvy (asi kvůli světýlkám a změně objektivů - jak říkám, nejsem kameraman) trochu lítaly. Nejednoduší řešení v tomto problému je prostě černobílá. To je ten „hlubší“ smysl. 

Všem přeji krásný nový rok plný lásky, kreativity a zdraví. Myslím si, že rok 2020 bude jízda. Těším se.

Related Articles

0 komentářů:

Okomentovat