Jedno Mojito, prosím.

Zápisník, Ze života

Jednoho horkého letního dne jsme si s mamkou a babičkou vyrazily na výlet. Do kina. Na Smrtihlava. Před kinem jsme měly chvilku čas. Šly jsme do cukrárny dodatečně vybrat dárek ode mě k jejich svátku. Koukáme na zákusky. Nevím, kde mám oči nechat. Mají opravdu velký výběr. Nebo bych raději tu palačinku? Konečně si vybírám. Jdeme si sednout. Ještě pro jistotu studujeme jídelníček, aby nám něco neuteklo. Máme vybráno. Vyhrávají zákusky, nic jiného bychom se vším všudy nestihly. Za necelých 35 minut máme být v kině, které je od kavárny poměrně vzdálené. S mamkou si určitě dáme ještě něco k pití. Babička si dá asi jenom zákusek. Čekáme na servírku. Přichází. „Jedno Americano, pistáciový zákusek, vanilkový koktejl a čokoládový mousse.“ Přijde na řadu babička: „Mojito, prosím.“ Spokojeně pokrčí rameny. Koukáme na ní div ne s otevřenou pusou. Venku je přes třicet stupňů a babička si objednává alkoholický koktejl. No, nechápu. Mlčím. Nemusím přeci pořád všechno komentovat. Vzpomněla jsem si, jak jsme v autě vedly diskusi o dovolené, jak tam babička s kamarádkou celý den popíjí koktejly. Asi dostala na nějaký chuť….

Přináší kávu. Poté zákusky. Babička kouká, že nic nedostala. „Babi, víš, oni ti to musí namíchat. Ten vanilkový koktejl taky ještě nemám.“ „Jak jako namíchat?“ ukáže směrem na můj talířek. „Tobě ho taky přinesli hned. Chtěla jsem přece, co máte vy...“ „Babi, ale vždyť jsi si objednala alkoholický koktejl, v tom hrozným vedru!“ „Ale já přece chtěla, co máš ty, ten čokoládový…“ Koukáme na ní s otevřenou pusou. Neudržím se. Smějeme se. Koukám na čas. „Anička si dá se mnou,“ šibalsky po mě mrkne. Usměju se, že opravdu v tom vedru do sebe alkohol házet nebudu. Ukážu na vanilkový milkshake. V ten moment před ní postavují Mojito. Směju se. „Jsem zvědavá, jak to do sebe za tu chvilku kopneš…“ Začne srkat. „Hmm, to přece zvládnu.“ Má vypitou ani ne čtvrtku. Babička se utírá kapesníkem. Potí se. Směju se, až se za břicho popadám. V kavárně nikdo nechápe, co nám připadá tak vtipný. Raději zaplatíme, abychom kino stíhaly. Čas plyne rychlostí blesku. Mojito stále moc neubývá. Napadne mi, že se půjdu zeptat, jestli nemají nějaký kelímek na přelití… Přestanu se smát. Zvážním. Chvilku za barem něco řeším. Nesu v ruce kelímek na kafe. Směju se. Babička přelévá. Zvedáme se.

Chvátáme do kina. „Musíš si ten kelímek schovat nebo tě tam nepustí.“ „No jo, pořád…“ Balí kelímek do igelitového pytlíku. Schovává do kabelky. Před začátkem se směju jako nějaká puberťačka, připadá mi to vtipný. Začíná kino, naštěstí zvážním.
Moje fantasie pracuje na plné obrátky. „Paní, s tím kafem se sem nesmí.“ „Paní má ale mojito aneb mousse…“


Doma se babička holedbala, že se v dnešní moderní době nemusí vzdělávat. Vystačí si… 

Related Articles

0 komentářů:

Okomentovat