Zpátky do školy. Jak se učit nejen na maturitní zkoušku.

Radim, Rady a tipy

Začíná nový školní rok, proto jsem se rozhodla napsat článek s typy na učení. Nikdy jsem nebyla studijní typ. Na základní škole jsem měla pěkný známky poměrně zadarmo… No, ani potom jsem učení moc nedávala. Vždycky jsem si raději stěžovala, co se musím naučit a udělat. Pokud mi ale teklo do bot, pustila jsem se do toho. Litovala jsem, že jsem se takhle intenzivně nezačala učit už dřív.
Podotýkám, že každý člověk je jiný, proto na každého zabírá něco jiného. Každý si látku pamatuje jinak. Podělím se s vámi o typy, které pomáhají mně.




1. Materiály
Nejdůležitější je se mít z čeho učit. Piště si poznámky. Dávejte ve škole pozor. Ušetří to spoustu práce doma!

2. Šanony a pořadače
Na pořadače nedám dopustit. Můžu si vytáhnout jenom několik papírů a vyrazit… Nemusím se tahat s několika sešity, které se dost pronesou. Stačí mi, když vytáhnu vždycky pár listů papíru a vyrazím se učit např. do kavárny.

3. Stop prokrastinaci
Problém většiny z nás je prokrastinace. Dříve jsem si pořád stěžovala, jak toho mám hodně, co všechno se musím naučit a udělat… Tím jsem zaplavovala Insta Stories. Nuda. Okrádala jsem se zbytečně o čas, ale hlavně svým sledujícím cpala něco, co je určitě nezajímalo. Najednou si při učení začínáte všímat věcí, které by vás nikdy předtím nezaujali – bílá stěna, dokonce nádobí v myčce... A ani nemrkneš okem, je pozdě večer a vy jste celý den zase nic neudělali…

4. Odstranění rušivých prvků
Tento bod hodně souvisí s prokrastinací. Pokud kolem sebe budete mít rušivý prvky, je jasné, že se nic nenaučíte. Dle mého je nejhorší chytrý telefon. Neustále vám někdo píše. Vypněte mobilní a WIFI připojení. Nejlépe dejte letový režim. Přece se učíte. Zavoláte nebo odpovíte až potom.

5. Přepisování
Mám vizuální paměť, proto si nejvíce zapamatuji, když si všechno znovu přepisuji. Víc si to zapamatuji. Nejlépe si to psát barevně, a to se dostáváme k dalšímu bodu.

6. Zvýrazňovače 
Všechno důležité si zvýraznit a nejlépe oddělit jinou barvu. Je dobré si najít nějaký systém. Např. data si zvýrazňovat červeně, …

7. Kartičky
Mám ověřeno, že opravdu funguje si napsat na jednu stranu kartičky např. jméno a na druhou umělecký styl nebo rok, anglický slovíčko a český překlad… Vždy nahlas odpovědět, poté kartičku otočit a odpověď si ověřit.

8. Mluvení nahlas
Nejlepší je vyrazit do přírody, chodit po pokoji nebo si jenom sednout a předříkávat si učení nahlas.

9. Učení se ve více lidech
Sama jsem si vyzkoušela, že mi pomáhá se učit s někým. Nejlépe s jedním spolužákem.

10. Zkoušení
Poproste někoho, aby vás vyzkoušel. Slouží to jako nelepší ověření, zda jste se látku opravdu naučili.


Jak se učíte vy? Co vám nejvíce vyhovuje?

Related Articles

0 komentářů:

Okomentovat