Oblíbenci. Věci, které miluji na podzimu. Proč mít rád podzim.

Radim, Rady a tipy

Netajím se tím, že mým nejoblíbenějším ročním obdobím je jaro. Jaro prostě vedlo a myslím, že bude mým nejoblíbenějším obdobím až do konce. Každé roční období má ale své kouzlo. Vypsala jsem pár svých oblíbeností na této (pro někoho depresivní) etapě trvající v letošním roce od 23. září do 22. prosince (každý rok je to trochu jinak, zkrátka plus minus kolem toho data, pozn. jedná o astronomický podzim), abych nejen samu sebe utvrdila v tom, že se jedná o krásné období, které stojí za to. Myslím si, že je důležité být šťastný teď a tady. A ne se jenom stále na něco těšit. Neříkám, že je špatné se na něco těšit – naopak, ale podle mého názoru není dobré žít jenom pro něco, co někdy bude. Například já jako velký milovník jara se nemůžu od konce jara těšit jenom na jarní období, musím si užívat všech ročních období. O to se také snažím  i vás chci nakopnout, abyste to měli podobně.

Barvy

Na podzim si moc užívám nádhernou škálu podzimních barev. Červená, žlutá, okrová, oranžová; těmito barvami je krajina doslova rozzářená. Už nevidíme žádnou jednotvárnou zelenou. Neříkám, že by mi zelená vadila, ale když se na jednom stromě vyskytnou klidně i tři barvy, je to pro mě něco nádherného. Moc ráda pozoruji krajinu posetou barvami. Podzimní barvy jsou krásné nejen v krajině, ale i v módě.

Padání listů

Sledování listů, které se snášejí k zemi, je pro mě zkrátka zážitek. Nejraději jsem, když si mohu vzít listy do ruky a házet s nimi. Je to sranda. Dlouho jsem to neudělala, což mi přijde jako škoda. Je občas fajn být zase tím malým dítětem. Uvolnit se a jenom být. Nebrat věci tak vážně. Bohužel to moc neumím a štve mě to. Jen hrozně těžko se to odnaučuje.

Kaštany

Jako malá jsem moc ráda sbírala kaštany, protože se mi líbily. Nepamatuji si, jestli k tomu byl nějaký hlubší důvod. I nyní mám tendenci se vrátit do svým dětských let a dost často můžete v mých kapsách najít pár kaštanů. Miluji jejich barvu. Jsou mi příjemné na dotek. Z mého pohledu nejde kaštany nemilovat.

Švestky a další ovoce

Zbožnuji švestky. Mohla bych se po nich doslova ustlouct. Jejich vůně, barva a chuť mě nenechává klidnou. Obrazně řečeno bych pro ně vraždila. Poslední dobou u nás moc nerostou, což mě dost mrzí, protože bych je mohla jíst po kilech a nepřejedla bych se jich. To samé platí o blumách a dalších peckových plodech. Ale švestky vedou na plné čáře. A představte si takový pečený švestkový čaj, koláč, knedlíky, buchty, povidla... No, nebudu vám ani sama sobě dělat chutě, takže se nebudu nad ničím dalším zamýštet. Už tak mám švestkový absťák. Není nad to si jít ze stromu utrhnout nebo ze země sebrat čerstvé jabko a nebo hrušku (jsem daleko větší milovník hrušek než jablek), ale švestky u mě bodují.

Babí léto

Na babím létě mám nejraději venkovní teplotu. Je pro mě totiž akorát teplo. Pro mě jako pro zrzku letní teploty nejsou ideální, protože mi nedělají dobře. Zima pro mě taky není to pravé ořechové, protože jsem zkrátka zimomřivec. Na poletující pavučiny moc nejsem, protože já a pavouci... hmm, to je kapitola sama pro sebe. Létající pavučiny zkrátka moc nemusím, ale nepopírám, že někdy můžou vypadat i hezky.

Mlha

K podzimu neoddělitelně patří i mlha. Sice se objevuje i v jiných ročních období, ale to spíše ráno. Nepatřím mezi ranní stávače, který by ráno šli lovit mlhu, a proto si užívám podzimní mlhu. Podzimní mlha je totiž viditelná jakoukoliv dobu (teď trochu kecám, ale určitě chápete, jak to myslím.) Mlha dodává krajině dobrodružně ponurý ráz. Krajina je nejen nádherně fotogenická, ale vše kolem je nádherně tajemné a nevšední, což nabízí mimořádný zážitek. Mlha dané místo činí tajemným, protože se před námi krajina vykresluje pouze na pár metrů, jinak před sebou vůbec nic nevidíme. Na tom je krásné ono dobrodružství, nejistostota a objevování něčeho, co nemůžeme vidět před sebou ihned.

Dlouhé večery

Dlouhé podzimní večery nabízí možnost daleko většího relaxu, jelikož poměrně často na podzim na nás doléhá podzimní únava, během které potřebujeme nabrat sílu na blížící se zimu a následné jaro. Vemte si např. medvěda, který tráví toto období zimním spánkem. Myslím si, že i my lidé máme tendenci zalézt pod peřinu a odpočívat. 

Čas na sledování filmů a seriálů

Zalézt pod peřinu a u toho si pustit nějaký pěkný film nebo seriál se mě osobně chce daleko více než v létě, kdy je dlouho vidět. Na podzim a v zimě mi to přijde jako dobře investovaný čas. Objevuji nové seriály a dívám se na filmy, které bych měla (nebo spíš chtěla) vidět...

Čtení

Nemyslím si, že na podzim čtu více než v jiném roční období. Zrovna u mě záleží na životním období, protože někdy zkrátka na čtení nemám náladu. Některé období ráda čtu v dopravním prostředku, protože zrovna nemám nic jiného na práci a tak šetřím čas. Ale přesto mám pocit, že k podzim a čtení jdou ruku v ruce. Zachumlat se pod deku nebo peřinu (nejlépe si sednout ke krbu) a číst a číst. Tedy nepopírám, že léto a ležení v trávě s knížkou jdou taktéž ruku v ruce. Ale v tomto článku se bavíme o věcech, které podle mě patří k podzimu, což čtení bezpochyby je.

Společenské hry

Na společenské hry je taky daleko více času. Můžete si otužit vztahy nejen s rodinou, ale někdy se vám také může povést své blízké někdy i pořádně naštvat. Někdo zkrátka je soutěživý typ a nerad prohrává. Doufám ale, že u vás nelítají jenom třísky a není u vás opravdová Itálie a hraní si všichni užíváte. Jinak by to nestálo za to.

Svíčky

Je nádherné, jak krásnou relaxační a útulnou atmosféru dokáže vykouzlit světlo svíčky. A navíc když je ještě příjemně voňavá.

Čaj

Nepatřím mezi milovníky čaje. Nepotřebuji pít čaj na denní bázi, raději si dám přednost sklenici vody. Chmurné dny ale k pití čaje zkrátka vybízejí. Ráda si dám hrnek čaje nebo s někým zajdu do čajovny a objevuji nové čaje. Hrnek čaje je pro mě něco, co si chci opravdu vychutnat a popíjet během dlouhých rozhovorů s osobou pro mě blízkou.

Teplá koupel

Nejen po náročném dni se naložit do pořádně horké vany plné bublinek je pro mě podzimní samozřejností. Tedy pokud se zrovna nacházím na místě, které mi tento prožitek nabízí. Nejlepší je k tomu si pustit relaxační hudbu a zapálit svíčku. A pořádný relax je na světě.

Zajímalo by mě, co máte oblíbeného na podzimu vy? Podělte se o to s námi v komentáři.

Related Articles

0 komentářů:

Okomentovat